Nu har skolan fått nytt tak. Med hjälp av en duktig snickare och gemensamma krafter från medlemmar ur skolans byggnadskommitté så är taket nu bytt. Den totala kostnaden uppgår till ca 80.000kr och är till största delen finansierat med hjälp av intäkter från våra evenemang och medlemsavgifter. I detta fall vill vi rikta ett speciellt stort tack till Kalmar Läns Hembygdsförbund som bidragit till takrenoveringen med ett betydande belopp ur Håkanssons Hembygdsfond.

Om Vilhelm Mobergs Gamla skola ska kunna bevaras för framtiden ber vi alla som är intresserade att bidra. Alla som har hus vet att det kostar en slant varje år i underhåll, uppvärmning och el. Att bidra kan man göra på många sätt. Ett sätt är att bli medlem och som medlem har man möjlighet till inflytande och man kan hjälpa till vid evenemang och underhåll av fastigheten. En annan möjlighet att stötta föreningen är att komma på våra trevliga evenemang, nu närmast teater i augusti. Det enklaste sättet att stödja är naturligtvis att helt enkelt sätta in lite extra pengar på vårt bankgiro nr 5732-4055. Ange i meddelandet att pengarna avser gåva. Möjlighet finns även att föra över pengar med Swish. Vårt Swishnummer är: 123 230 09 78. Tack!